Växlar upp i ny anläggning

0

Nya lokaler på ett strategiskt rätt läge.

Din Husbil Jönköpings nya anläggning på Herkulesvägen har tveklöst inneburit ett lyft för verksamheten. Nu växlar Laika-återförsäljaren i Jönköping upp och vd Lars Lundgren har en klar plan för hur verksamheten ska fortsätta utvecklas. Vinnarna är kunderna.

Det är inte varje dag som det anländer ett blomsterbud. Men idag är en sådan dag hos Din Husbil Jönköping. När vi knackar på dörren så har vd Lars Lundgren precis hunnit hämta andan efter helgens stora invigning av företagets nya lokaler. Inne i de drygt 1 180 kvadratmeter stora ytorna står husbilarna på långa rader. Det är en markant skillnad jämfört mot företagets gamla lokaler.

Lars Lundgren
Vid vårt besök har vd Lars Lundgren precis hunnit pusta ut efter en lyckad invigning. Nu lägger han i nästa växel för att utveckla verksamheten vidare.

– Här ryms 23 husbilar, vi har en butik, bra personalutrymmen samt kontor, berättar Lars Lundgren. Dessutom finns minst lika mycket lokalyta till, som vi just nu förhandlar om.

Det finns fortfarande mycket att ta tag i, men Lars tar en sak i taget.

– Vi fick tillgång till lokalerna i mitten av december och fick hit alla bilar dagarna innan jul, säger Lars. Jag har fram tills nu haft fullt upp med att förbereda för invigningen.

De nya lokalerna har även tidigare fungerat som fordonshall. Den enda anpassning som behövts göras är att montera en ny, större och högre fordonsport än den som satt på plats när lokalerna togs över.

Anläggningen ligger strategiskt i Jönköping. Inte långt från E4:an och med en mycket generös parkeringsyta. Delar av den ytan ska dessutom bli ställplatser. Fullt logiskt på alla sätt och vis, särskilt eftersom centrum endast är 5 minuters promenadväg bort.

– Hos oss ska du alltid hitta ett bra utbud av husbilar samt få ett bra och omtänksamt bemötande av våra kundmottagare och säljare, fastslår Lars Lundgren.

Mindre än ett dygn efter att premiärinvigningen ägt rum finns det fortfarande mycket att göra. Men Lars och hans personal är laddade inför uppgiften. Planerna är många. Målsättningen är att nyttja hela anläggningen inom ett års tid.


Försäljningen går riktigt bra och vi ser ingen tendens till att det mattas ut. Så en till säljare är önskvärt, där vi gärna ser kvinnliga sökande till tjänsten.

– Ställplatserna kommer vara igång redan i vår, avslöjar Lars. När det gäller faciliteter är det något vi ska kika på. Det får vi återkomma om.

Att kunna erbjuda ställplatser vid anläggningen har länge varit en dröm för honom. Men det är först nu som det blir praktiskt möjligt att göra verklighet av det, tack vare den mycket generöst asfaltsplanen utanför.

– Du ska kunna komma hit med din husbil för att övernatta, kika på husbilarna i hallen och få hjälp, råd och guidning om allt som har med husbilar att göra, säger Lars.

Allt som allt arbetar fem personer vid anläggningen. Men försäljningen av husbilar går fortsatt bra och det finns utrymme för en person till.

– Jag söker en säljare, fortsätter Lars. Försäljningen går riktigt bra och vi ser ingen tendens till att det mattas ut. Så en till säljare är önskvärt, där vi gärna ser kvinnliga sökande till tjänsten.

Inne i lokalerna står husbilarna på rad. Allt fler kunder börjar få upp ögonen för Laika.
Foto: Tommy Engström

Ett av fabrikaten som Din Husbil Jönköping marknadsför är Laika. Ett fabrikat som Lars upplever är på fortsatt uppgång.

– För ett par år tillbaka fick jag lägga tid på att berätta om märket och vad det står för, säger han. Men det har ändrats. Idag är märket välkänt och folk lägger istället tiden på att uppleva husbilen.

Han tar sig dock gärna tid att informera och prata med sina kunder. För Lars är det just kundkontakten som är drivkraften.

– Jag står gärna och pratar med en besökare både inför och efter att denne köpt en husbil och även om husbilsaffären i slutändan gick till någon annan aktör än oss. Feedback är viktigt för oss så att vi kan möta kundens behov och dra lärdomar. Därför är kundkontakten så viktig.

Något företaget kommer att jobba extra hårt med är just kundkontakten samt återkoppling.

– Vi ska återkoppla med kunden, fastslår Lars. Det kan gälla allt från när det är dags att genomföra service eller andra tidsbundna åtgärder, som en information till dig som ny husbilsägare. Här ska kunden känna sig sedd och att vi lyssnar.

Din Husbil Jönköping
Lokalerna rymmer även en snygg och prydlig förbutik med sortiment från bland annat Kama. Foto: Tommy Engström

Ny verksamhetsanpassad anläggning med en strategisk placering inte långt från E4:an, starka varumärken samt en vd som nu kavlar upp ärmarna och lägger i en ny växel.

– Vi har alla verktyg vi behöver, menar Lars. Nu är det upp till mig att förvalta dem så bra som möjligt.

Företag:Din Husbil Jönköping
Besöksadress: Herkulesvägen 25, Jönköping
Telefon: 036-440 00 43
E-post: info@dinhusbil.nu
Webbsida: dinhusbil.nu
Nyckelperson försäljning: Lars Lundgren lars@dinhusbil.nu
Nyckelperson service: Tony Blomfeldt tony@dinhusbil.nu
Grundat: 2010, nya lokaler från och med 2019.
Antal anställda: 5 st
Smultronställen med husbilen: Lars Lundgren: Några av mina favoritresmål är Hunnebostrand på Västkusten, Åhus i Blekinge och Falsterbo i Skåne.

Lämna en kommentar

Your email address will not be published.