fbpx

Livet handlar om glädjefyllda upplevelser

0

Hos Husvagns-Expo i Bromölla ska alla alltid känna sig välkomna. Därför håller företaget också öppet alla dagar i veckan. Med starka varumärken, ständig lagerföring av nya husbilar för omgående leverans och grundvärdet att leverera både glädje, trygghet och en upplevelse har företaget vuxit sig stark. Här hittar du Bürstner och personal som är redo att hjälpa dig.Före, under och efter affären.

Gör något som du gillar och du behöver inte jobba en enda dag. Ett motto som personalen vid Husvagns-Expo i Bromölla verkar ha anammat fullt ut. Den glada stämningen är också något som delägare Marcus Dolata ser som sin största utmaning att upprätthålla. Att se till att både kunder och personal känner samma glädje står högt upp på hans agenda.

Marcus kom in i företaget år 1995, direkt efter sin studentdag.  Han har förvaltat det förtroendet väl. Tanken att alla ska ha roligt, både anställda och kunder, har han värderat högt från dag ett.

– Som kund ska det vara en upplevelse att komma hit, säger han. Det ska vara roligt och du ska alltid bli sedd och bli behandlad med värme.

Det låter förstås klyschéartat, men Marcus utvecklar resonemanget på ett högst begripligt och trovärdigt sätt.

– Om du går på en fin restaurang, med fin dukning och förstaklassig mat så förstörs hela upplevelsen om servitören är vresig och på dåligt humör. Så ska det inte vara här.

En Bürstner är rustad för äventyr sommar som vinter. Dessutom fungerar deras husbilar lika bra till möten, vilket delägare Marcus Dolata (t.v.) och säljare Andreas Persson kan intyga.

Företaget grundades redan 1978. Som företagets namn antyder började allt med husvagnsförsäljning. Husbilar har varit ett fast inslag i verksamheten allt sedan 1986. En satsning som minst sagt gick hem. När Marcus kom in i företaget hade husbilsmarknaden börjat att etablera sig. Det var då resan tog fart.

– Runt år 2000 tog det fart ordentligt, minns han. Det har varit en helt fantastisk resa och kundernas medvetenhet om husbilar har ökat markant genom åren.

Idag ligger tyngdpunkten på frågorna inte längre på tekniska saker.

– Kunderna idag är väldigt pålästa om alla dessa detaljer, säger Marcus. Därför kan vi nu lägga mer fokus på känslan, inredningstyper och upplevelsen i sig. Det känns väldigt roligt.

En välfylld tillbehörsbutik finns självklart, fylld med allt som hör campinglivet till. Här möter du bland annat Marie Möller (t.h.).

I företagets fasta portfolio finns Bürstner. Ett märke som många kunder känner sig både bekanta och trygga med upplever Marcus.

– Vi behöver inte presentera märket, säger han. Istället lägger vi fokus på planlösningar och att identifiera vilket behov kunden har för att matcha det så exakt som möjligt.

Företaget har två verkstäder. Den primära sköter enklare serviceärenden. I dess kundmottagning träffar du bland annat Philip Persson. Dessutom finns ytterligare en verkstad där mer omfattande och tidskrävande arbeten utförs. Där hanteras exempelvis försäkringsskador.

Att ingå i Erwin Hymer-gruppen tillför också styrka. Både för företaget och den enskilda kunden.

– Vi har fantastiskt bra support av Erwin Hymer-gruppen, säger Marcus. Det ger trygghet i support och kortare ledtider för leverans av reservdelar.

Starka varumärken är också något som förenklar husbilsägandet.

– Starka varumärken är alltid mer eftertraktade, även som begagnade. De har en mer säker reservdelshållning och håller också värdet bättre än övriga märken.

En 1 500 kvadratmeter stor saluhall kompletteras med en rejäl utomhuspark där utbudet av både nya och begagnade husbilar fortsätter. Bürstner är ett av de varumärken som företaget säljer.

Det råder ingen tvekan om att konkurrensen på marknaden är knivskarp. För att behålla försprånget har Husvagns-Expo i Bromölla alltid minst 50 nya husbilar i lager. För mer eller mindre omgående leverans.

Grundtanken är att med kortast tänkbara ledtid kunna leverera välspecade bilar till kunderna.

– Att köpa en ny husbil är ofta omfattande när det gäller utrustning och skulle vi missa något i utrustningslistan så kan det förstås förta kundens hela upplevelsen med  sin husbil.

Därför brukar Marcus ha för vana att speca ett visst antal husbilar på sin lediga tid, i lugn och ro.

Där fokuserar han på att speca husbilarna precis så som han själv hade förväntat sig av en välutrustad husbil som är redo för årets alla upplevelser och resor. Sedan bokar han bilarna enligt den spec som han fastställt.

– När du specar en bil utan tidspress eller stress så missar du ingen detalj, förklarar Marcus. Det är därför jag gör så här och dessa bilar beställer vi hem och har i lager hos oss för mer eller mindre direkt leverans till kunder.

En rymlig serviceverkstad skapar förstås möjlighet att hantera husbilar i alla storlekar.

Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att förutse vad kunderna efterfrågar. Men med åren har Marcus fått en känsla av vart efterfrågan ligger.

– Efterfrågan skiljer sig förstås från en kund till nästa, betonar han. Men vi har en hög efterfrågan på 7,5-metersbilar med långbäddar eller queenbed bak.

Husvagns-Expo i Bromölla har även tagit fasta på en sak till: Som kund ska du inte bli bollad mellan olika kollegor.

– Den säljare som inleder visningen innan köp följer kunden ända till dess att husbilen levereras, försäkrar Marcus. Här är det inte en säljare som tecknar avtalet och sedan släpper leveransen till en kollega. Samma säljare följer kunden genom hela processen.

Företaget har också en renodlad tillbehörsbutik, där fokus främst ligger på förtält. Även husbilsanpassade sådana. Väl värt ett besök.

Husbilar och husbilssemestrar ska bygga på ett bekymmersfritt, tryggt ägande. Och det ska vara glädjefyllt.

– Det är värden som vi jobbar efter, som både mina anställda och våra kunder ska uppleva, avslutar Marcus.

Företag: Husvagns-Expo Bromölla AB
Besöksadress: Industrigatan 17, Bromölla
Telefon: 0456-225 50
E-mail: marcus@husvagnsexpo.se
Webbsida: www.husvagnsexpo.se
Nyckelperson försäljning: a.persson@husvagnsexpo.se eller marcus@husvagnsexpo.se
Nyckelperson service: philip@husvagnsexpo.se
Grundat: 1978
Antal anställda: 18 st

Smultronställen med husbilen: Ställplatsen vid Tosteberga Hamn i Fjälkinge.

Lämna en kommentar

Your email address will not be published.