fbpx

Bürstner-handlaren med A-läge

0

Bara ett stenkast från E4:an, mellan Solna och Arlanda, ligger Forsbergs Fritidscenter Stockholm. Mer bestämt i Sollentuna. En anläggning som ingår i Forsbergs Fritidscenter-kedjan, med sju återförsäljare runtom i landet och som även är en av Erwin Hymer Groups återförsäljare för Bürstner.

Tre faktorer som kommer dig som kund tillgodo.

Läget intill både Stockholm, Arlanda och E4:an beskrivs som helt perfekt.

– Det är Sveriges mest trafikerade vägsträcka och vår anläggning ligger strax intill en avfart, beskriver platschef Maria Bergqvist. Bättre kan det inte bli.

Det var inte en lätt match för Forsbergs Fritidscenter Stockholm att hitta ett sådant A-läge. Sökandet efter en lämplig lokal pågick i cirka ett års tid.

– Vi köpte den här lokalen år 2013 och flyttade in samma år, berättar försäljningschef Stephan Emneryd. Sedan dess har vi byggt ut lite successivt.

Forsbergs Fritidscenter och Erwin Hymer Group, genom Bürstner, är två starka organisationer som här är samlade på samma plats. Det  tillför även det styrkor. Både som företag och för kunden.

– Som kund tror jag visserligen att man främst reflekterar att Bürstner ingår i en stor organisation, tror Stephan Emneryd. De kanske inte direkt kopplar att det är Erwin Hymer Group, men de vet att det är ett stort företag bakom. Det är tillräckligt för att känna trygghet.

Den egna organisationen, Forsbergs Fritidscenter, tillför också viktiga värden.

– Är man helt ny på husbilar så vet man inte alltid vad som är viktigt att välja till. Det är förstås vår uppgift att informera om det, men med alla tillval så är det lätt att missa något viktigt i samtalen. Från bådas håll, säger Maria Bergqvist.

Därför arbetar Forsbergs Fritidscenter från ett centralt plan med särskilda Edition-upplagor av olika husbilar.

Ett bildexempel på hur Forsbergs erbjuder en egen välutrustad special edition med merparten av de viktigaste tillvalen. I det är fallet med en Bürstner TL 728 G

Edition-bilarna är en stor grej, betonar Stephan Emneryd. Om vi köper in 50 husbilar från Bürstner i ett bräde så kan vi få ned priset och samtidigt maxa husbilarna med precis den utrustning som är viktig och eftertraktad att ha.

Det blir lättare för kunden som genast får en god överblick snarare än massvis av alternativ som de plötsligt tvingas att ta ställning till. Här erbjuds de en komplett och bra lösning, paketerat och klart.

– Edition-bilarna brukar ha elektrisk golvvärme, vattenburen värme, värmeväxlare, värme i framsätena, en taksäng, högt placerade långbäddar bak vilket indirekt också ger ett högt utrymme i garaget, säger Stephan Emneryd.

Anläggningen i Stockholm hanterar även servicearbeten av bodelen. Man samarbetar även med andra externa leverantörer, men hantering av alla ärenden av garantiåtgärder utförs här.

– Från början var vår verkstad relativt liten, säger Maria Bergqvist. Men vi har byggt ut den successivt.

Forsbergs Fritidscenter Stockholm har också blivit varmt välkomnad av kunder. En bidragande faktor är anläggningens egna events som de årligen arrangerar eller deltar i.

– När vi startade, år 2013, bestämde vi oss för att arrangera en egen mässa här på plats istället för att delta på Kista-mässan, säger Stephan Emneryd. Det har vi fortsatt med årligen. Nu lägger Caravanmässan på Kista ned, men vår mässa är fortsatt stark.

Forsbergs Fritidscenter Stockholm sponsrar sedan två år tillbaka även en golfturnering vid den anrika golfanläggningen vid Bro Hof. Ett tillfälle som gjort att även kunder till Forsbergs Fritidcenter Stockholm fått tillfälle att spela golf på samma bana.

– Bro Hof har bara utrymme för ett begränsat antal husbilar, säger Stephan Emneryd. Det blir 45 husbilar, så det blir fullsatt väldigt snabbt. Det har varit mycket populärt, då det är en av Sveriges mest populära golfbanor.

– Sedan har vi vår årliga inspirationskväll i maj månad också, fyller Maria Bergqvist i. I fjol var det en föreläsning om husbilsägandet kombinerat med husbilsvänlig matlagning. I år finns ett förslag om en teknikkväll.

Verkstaden har vuxit till utrymmet under årens lopp. Här görs alla servicearbeten som berör husbilens bodel.

 

Att addera mervärde för kunderna är en självklarhet för personalen. Och en allt mer tuffare marknad gör att det gäller att säljarna är på tårna hela tiden. Produktkunskap och förtroende är A och O.

– Jag säljer inte en husbil för att sälja en husbil, betonar Stephan Emneryd. Jag vill att min kund ska bli en återkommande kund. En kund som verkligen känner att jag vet vad jag pratar om, att jag kan mina produkter och som kunden vill återkomma till. Det gäller att bygga upp ett förtroende och en långsiktig relation. Det är min viktigaste punkt!

– Som kund ska man alltid känna sig väl omhändertagen, fyller Maria Bergqvist i. Både före, under och efter affären. Här är det också viktigt att allt fungerar med kontakten med verkstaden.

Vi lämnar Forsbergs Fritidscenter Stockholm precis lika smidigt som vi anlände. Genom att svänga ut på den trafikerade pulsådern av E4:an, som sträcker sig mellan Solna och Arlanda.

Enkelt. Smidigt. Och med Stephan och Marias värmande ord i färskt minne:

Välkommen tillbaka!

Företag: Forsbergs Fritidscenter Stockholm
Besöksadress: Bergkällavägen 22, Sollentuna (InfraCity)
Telefon: 08-756 67 60
E-mail: stockholm@forsbergsfritidscenter.se
Webbsida: www.forsbergsfritidscenter.se
Grundat: 2013.
Antal anställda: 14 st
Smultronställen med husbilen: Maria Bergqvist: Halmstad eftersom det är en mysig sommarstad. Stephan Emneryd: Torekovs First Camping. Där kan man boka en plats utanför campingen, precis intill havet. Det är fem minuters cykeltur till stranden och restaurangerna och 10 minuter till golfbanan.

Lämna en kommentar

Your email address will not be published.